Oldalak

2012. július 12., csütörtök

Puncsos meggylekvár


Jó kis családi programot találtam ki magunknak nemrégiben, az egyik vasárnap estére. A nappalok nagyon forróak voltak, így este mentünk el meggyet szedni az öcsémhez, mivel úgy tudtuk, hogy bőven termő fa fogad bennünket. Megérkezésünk után meglepődve tapasztaltuk, hogy "szedhető" meggy már alig van a fán, vagy csak olyan helyen, ahol daruval tudtuk volna csupán elérni ... de azért mindhárom gyerkőc a fán csüngött, így jó móka volt számukra!  A végeredmény: 1 kg (tisztított) meggyből puncsos meggylekvár, másik 1 kg-ból Fekete-erdő lekvár és még 1,5 kg-ot le is tudtam fagyasztani:-)! Ennél sokkal többre számítottam, mielőtt elindultunk, de azért nem vagyok telhetetlen: meggyből többféle lekvárt is meg tudunk kóstolni a télen... ha addig marad belőle:-)!
Most jöjjön a puncsos meggylekvár receptje!

Hozzávalók:

1 kg meggy (tisztítva mérve)
2 dl vörösbor
½ kávéskanál őrölt fahéj
késhegynyi őrölt szegfűszeg
1 tasak Dr. Oetker dzsemfix 3:1-ben
35 dkg kristálycukor

Előkészítés:

A meggyet megmossuk, kimagozzuk, a megadott mennyiséget kimérjük. Majd a gyümölcsöt pépesítjük, ízlésünknek megfelelő mértékben.

Elkészítés:

A kimért cukorból 2 evőkanálnyit elkeverünk a dzsemfixszel. Az elegyet a vörösborral és a fűszerekkel együtt a gyümölcshöz adjuk, majd az egészet erős lángon felforraljuk. Ekkor hozzáadjuk a cukor többi részét is, és további állandó keverés mellett legalább 5 percig zubogva forrni hagyjuk, majd a tűzről levesszük. Ha szükséges, akkor a habot eltávolítjuk a tetejéről. Az elkészült lekvárt tiszta, csavaros üvegekbe töltjük, és lezárjuk, 5 percre fejtetőre állítjuk.
Kihűlés után – dunsztolás nélkül - mehet a végleges helyére.

Nem kell aggódni az alkoholtartalom miatt, mert az a forralás következtében elillan. Így bátran fogyaszthatják gyermekek is.




4 megjegyzés:

  1. Valóban jó kis programot hoztál össze a gyerekeknek!! Biztosan nagyon jól érezték magukat!!
    A lekvár szuper jól hangzik! Sajnos mióta elköltöztem otthonról, nem jutok olyan könnyen hozzá a ,meggyhez, ezért idén már nem valószínű, hogy kipróbálom, de jövőre hátha! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye:-)? Nekem is van, amit idén nem tudtam kipróbálni, én is jövőre tettem át. Addig is a recepteket lehet gyűjtögetni.

      Törlés
  2. Ez is nagyon finom lehet! Nem nagyon tudok választani :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azért csináltam ebből is, abból is egy kicsit, mert nem tudtam, melyik legyen a befutó:-).

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...