Oldalak

2012. október 12., péntek

Sörben pácolt sertéscsülök


Szeretem a tepsiben készült ételeket, mert időt, munkát takarítok meg, közben még más is készülhet a válogatósaimnak. Amíg a sütőben sül a husi, addig sok más, egyéb teendőmet el tudom végezni. Ennek a fogásnak az előkészítése sem különösen időrabló, így aki szereti a csülköt, annak csak ajánlani tudom!
 
Hozzávalók:

2 db sertéscsülök (kb. 1,2 kg)
só, fekete bors, majoránna
fél fej fokhagyma
1 liter sör
4 fej vöröshagyma

Elkészítés:

A csülköt besózzuk, bedörzsöljük a zúzott fokhagymával, megszórjuk borssal és majoránnával. Egy edénybe tesszük, mellérakjuk a tisztított, negyedekbe vágott vöröshagymát. Ráöntjük a sört úgy, hogy ellepje. Lefedjük, és 1-2 napig pácolódni hagyjuk a hűtőben.



Sütéskor mély tepsibe tesszük, ráöntjük a páclevet, alufóliát terítünk rá, és 130 fokos sütőben kb. 3 órát sütjük (eredeti receptben 2 óra volt, de nekem kellett ennyi), ha már beleszalad a húsvilla, leöntjük róla  a levet, és 200 fokon addig sütjük, amíg piros lesz a teteje.


Lehet knédlivel is tálalni, de én fűszeres sült krumplit adtam mellé köretként.
A recept a Nők Lapja Konyha 100 legjobb húsétele c. könyvből származik.



 

2 megjegyzés:

  1. Ez az egyik kedvencem :)
    Sörben még nem pácoltam, de már több helyről hallottam, hogy így is nagyon finom.

    VálaszTörlés
  2. Akkor már tudom, mivel lehet Téged megvendégelni:-)! Én csak megkóstoltam, de azt mondták, hogy finom lett a sörrel.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...