Oldalak

2013. január 24., csütörtök

Lekváros bukta (kelt tészta alaprecept)



Réges-régről van egy kelt tészta alapreceptem, amit a Tupperware kelesztőtálakhoz mellékeltek, én pedig az egyik kolléganőm révén hozzájutottam ehhez a receptúrához. Egy hangyányival gyorsabban elkészül, mint a hagyományos kelt tészták, és még senki nem csalódott benne, mert nagyon finom, pihe-puha tésztája lesz az ebből készült kalácsoknak.
 
Hozzávalók:

    4 dl tej
    csapott kávéskanál só
    3 evőkanál kristálycukor
    3 evőkanál napraforgó olaj
    70 dkg finomliszt
    1 db tojás
    4 dkg élesztő

Elkészítés:

A meglangyosított tejet kelesztőtálba öntjük, beletesszük a cukrot, sót, olajat, ráöntjük a liszt egy részét, és jól elkeverjük az elmorzsolt élesztővel. Kicsit hagyjuk felfutni az élesztőt. Ezután ráütjük a tojást, majd a többi liszttel simára dolgozzuk-dagasztjuk. Légmentesen lezárjuk, és kétszeresére kelesztjük.


Kiborításnál ügyeljünk arra, hogy lisztezett legyen a deszka. Kinyújtjuk a tésztát kb. fél cm vastagságúra, és téglalapokra vágjuk. 


A közepébe nem túl folyós lekvárt teszünk, és feltekerjük. Sütőpapírral kibélelt tepsibe sorakoztatjuk őket. A bukták közeit olajozzuk, hogy ne ragadjanak össze annyira, kicsit hagyjuk még kelni, majd 180-200 fokon, 30 perc alatt készre sütjük. A sütőbe érdemes tenni egy kis forró vízzel teli edénykét, mert a keletkező gőz nagyon jót tesz a tésztának.
Amint megsültek, tetejét kenjük meg olajjal, és porcukorral szórjuk meg bőven.

Ebből a tésztából szoktam aranygaluskát, túrós batyut és mákos/diós kalácsot is készíteni, sőt szalagos fánkot is, ehhez az 1 tojás helyett több tojássárgáját adva.









 

17 megjegyzés:

  1. Hú, milyen csinoskák és guszták! :P Én is hétfőn sütöttem buktát (csak én szilvalekvárral, ha jól látom, Te pedig sárgabaracklekvárral). Rögtön felfaltuk, szerintem nálatok sem tartott sokáig... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Gabi! Igen, jól látod, sárgabarackkal töltöttem, amit nyáron készítettem. Szilvalekvárral is nagyon imádom. Gyorsan fogyott :-)!

      Törlés
  2. Luce muy rico es una delicia al paladar me encanta quiero un trozo,abrazos y abrazos

    VálaszTörlés
  3. Köszi a receptet! Hozzá is fogok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! Remélem, hogy finomnak találtad!

      Törlés
  4. Én holnap fogok ilyen csodát sütni, már nagyon ennék.Majd beszámolok, hogy sikerült.

    VálaszTörlés
  5. ISTENI LETT, MÉG 3 NAP UTÁN IS PUHA.KÖAZÖNÖM EZT A KITÜNŐ RECEPTET.HOLNAP KÖZKÍVÁNATRA ISMÉTLEM.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szuper ez a recept...pillanatok alatt elfogyott, annyira kapós volt. Ma kipróbálom aranygaluskával is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon kedves Tőled, hogy visszajeleztél! Nálam az aranygaluskát is szeretik ebből a tésztából, remélem, Nálatok is jó lesz a fogadtatás.

      Törlés
  7. Kedves Hani!

    Nagyon örülök, hogy általad rátaláltam erre a receptre....egy ideje már én is CSAK ezzel készítem a lekváros/ túrós batyukat! Épp most is kel egy adag.:)
    Köszönöm !

    Anikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anikó!
      Nagyon örülök, hogy meg vagy elégedve a recepttel :). Jó sütést kívánok!

      Törlés
  8. Kedves hani!

    Kipróbáltuk, nagyon jó lett! És ezzel a tésztával rájöttem egy közeli pizzéria tészta titkára is amit hamarosan ki is fogunk próbálni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a visszajelzést! Na, sikerült a próba :)? Azóta feltettem egy gyors pizza receptet is, amivel vékony tésztájú pizza süthető.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...