Oldalak

2012. augusztus 13., hétfő

Narancsos cukkinilekvár




Az elmúlt napokban ismét kísérleteztem cukkinivel! Megint összegyűlt pár darab cukkini és főzőtök a kertből, így egyik délután csak hámoztam, reszeltem és csak reszeltem... Fagyasztóba is került egy-két főzelékre való adag, valamint a "lekvárfőző program" ismét bekapcsolt az agyamban. Legutóbb citrommal és levendulával készült cukkinilekvár (levendulás cukkinilekvár), de most beugrott, hogy maradt még narancslevem, amit nem használtam fel a szederleveshez, így ez lett belőle...
 
Hozzávalók:

1 kg hámozott, reszelt cukkini
30 dkg kristálycukor
3 dl 100 %-os narancslé
1 db Haas 3:1 zselésítőszer
1/2 tasak citromsav
3 teáskanál szárított narancsvirág (opcionális)

Elkészítés:

A cukkiniket hámozzuk meg, szedjük ki a magokat, reszeljük le, majd egy botmixerrel pépesítsük.
A cukkinipéphez adjuk hozzá a narancslevet és a zselésítőt, citromsavat, alaposan keverjük össze, majd tegyük fel a tűzhelyre forrni, állandóan kevergessük.
Amint felforrt, adjuk hozzá a cukrot és a narancsvirágot is.
Addig főzzük, amíg egy hideg tálkára cseppentve, már nem folyik a lekvár.
A befőttes üvegeket forró vizes tepsibe állítjuk, így nem fognak szétpattanni a forró lekvártól.
Amint jónak találjuk a lekvárt, levesszük a tűzről, és tiszta üvegekbe töltjük, majd lezárjuk csavaros tetővel, és kb. 5 percre fejtetőre állítjuk. Hagyjuk kihűlni (dunsztolni nem szükséges), majd a végleges helyére tesszük.
 



2 megjegyzés:

  1. Alig kezdtem el leírni, az előző cukkini lekvárod, most azon tűnődöm hogy melyiket írjam le. Az egyik, biztos ott fog csücsülni a polcomon, de.... Nem ér mindkettőt kipróbálnám!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van még egy ananászos próbálkozásom is:-)!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...