Oldalak

2012. június 5., kedd

Floriol örömfőzés avagy a kelesztés nélküli sajtos pogácsa története


A Floriol idén is meghirdette a már-már szokásosnak mondható versenyét, amire Floriol olajjal készült ételek receptjével és fotójával lehetett nevezni.
A tét az volt, hogy a neves gasztrobloggerekkel (Fűszeres Eszterrel és Lila Fügével) együtt főzhetünk, csapatuk tagjaként (Fűszeres és Füge csapat) versenybe szállhatunk azért, hogy a jövőben a Floriol olajak címkéjén a receptjeink szerepelhessenek.
Az első fordulóban szerencsés voltam, pontosabban roppant sok támogatást kaptam az ismerőseimtől, barátaimtól, így a Fűszeres Eszter vezette csapatba bekerültem közönségdíjasként. Ezúton is köszönet nekik! Több receptet is beküldtem: egy főételt, egy muffint és azt a bizonyos kelesztés nélküli sajtos pogácsát, aminek köszönhetem, hogy ott lehettem áprilisban a Salt'n Pepper Főzőiskolában, és egy nagyon kellemes délutánt/estét eltölthettem kedves virtuális ismerőseim körében, akik ennek az estének köszönhetően már „igaziakká” váltak.
Csapatom tagja volt Ruzicska Zsófi, aki egy nagyon különleges, ötletes, finom főételt készített: sült chilis-fokhagymás garnélát ropogós spagetti bundában fa nyárson.
Hortobágyi Anna pedig egy egészséges, görög zöldséges egytál ételt készített: spenótos-fetás lepényt.
A másik csapat keze alól is sok finomság került ki: kóstoltam Szabó Veronika lazacfiléjét,  valamint Béres Andi burgonyfánkját. Alig győztünk kóstolgatni a fotózás után/közben, egy nagyon hangulatos este volt, roppant örülök, hogy részese lehettem! Külön öröm számomra, hogy remek csapattársakkal hozott össze a sors, akik hasonlóan gondolkodnak, éreznek, mint én!
A versenyben ezután egy újabb forduló következett, elkészültek a videók, és elkezdődtek a párbajok a két csapat között, ami tulajdonképpen szavazatgyűjtést jelenetett 3 héten át. Sajnos, nem a Fűszeres lányok számára kedvező eredmény született a végén, de az engem kárpótolt, hogy nagyon sokaknak tetszett a pogácsám, és rengeteg receptkövetelő volt a szavazatgyűjtés ideje alatt! Ez már megérte!
Most megosztom Veletek a pogácsa receptjét, ami a kelesztés nélküli sajtos kiflim receptúrája, átalakítva pogácsára, azokra az esetekre, ha annyira kevés időnk van, hogy már a kiflik tekergetésével sem óhajtunk/tudunk bíbelődni.
Amúgy a pogácsa keletkezését az élet szülte: középső gyermekem névnapjára kellett gyorsan pogácsát sütnöm, mert az volt a kívánsága, de már nagyon kevés időm volt... na, és ekkor jött az isteni szikra!

Hozzávalók:

1 kg finomliszt
5 dkg élesztő
1/2 liter tej
1,5 ek. só
1 kávéskanál kristálycukor
2 dl napraforgó olaj
kb. 5 dkg vaj/margarin
30-40 dkg trappista sajt (de lehet vegyesen füstölttel is)
1 db tojás a kenéshez

Elkészítés:

1 dl langyos, 1 kávéskanál cukros tejbe beledobjuk az élesztőt, kicsi lisztet, néhány percet várunk, felfuttatjuk. Hozzáadjuk a többi langyos tejet, lisztet, az olajat, sót, és összegyúrjuk. Nem kell keleszteni a tésztát! A tésztát kinyújtjuk kb. 2-3 cm vastagságúra, megkenjük olvasztott vajjal/margarinnal és reszelt sajtot szórunk rá. Feltekerjük. Átgyúrjuk, majd ismét kinyújtjuk, és tetszés szerinti nagyságú szaggatóval kiszúrjuk a pogikat. Tetejét megkenjük tojással, és reszelt sajttal megszórjuk. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percig sütjük. A sütőbe tegyünk be egy meleg vízzel teli edénykét, jót fog tenni a pogiknak a keletkező gőz.

(Pillanat)képek a főzőestről:


Készülődés a sütéshez


Praktika: ha nincs nyújtófa, jól jöhet egy pálinkásüveg

Mondtam, hogy jó volt a hangulat:-)))!




A két csapat (balról): Farkas Bernadett, Ruzicska Zsófi, Hortobágyi Anna, én, Szabó Veronika és Béres Andi


A Fűszeres csapat alkotásai








És íme a videó:




8 megjegyzés:

  1. Szuper összefoglaló:)Puszik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi:-)! Már ideje volt elkészülnie!
      Puszi

      Törlés
  2. Gratula. Nagyon guszta a pogácsád. Szeretném megkérdezni, hogy a nyers tésztát lehet-e mélyhűtőben tárolni, hogy csak elő kelljen venni belőle ha kisebb adagot akarok sütni. Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Bocsánat, valamiért elkerülte a figyelmemet a kérdésed. A mélyhűtős dolgot nem próbáltam, inkább azt ajánlanám, hogy fél adagot gyúrj be, ha soknak találod a recept szerinti mennyiséget.
      Üdv!

      Törlés
  3. Drága Hani!
    Jelentem, a pogácsádat kipróbáltam, azóta többször is elkészítettem, nagyszerű recept! A főzés pedig szuper volt! Örülök, hogy megismerhettelek.
    Puszi,
    Veruss

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! Nagyon örülök mindennek, amit írtál! Remélem, még fogunk találkozni! Puszi!

      Törlés
  4. Ha feltekertük a pogácsatésztát, akkor utána hogyan gyúrjuk még át, nem csak elsíkáljuk és szaggatjuk , Elnézést az okoskodásért. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva!
      A kinyújtott tésztára rászórom a sajtot, majd feltekerem, mint a beiglit. Utána átgyúrom még, és nyújtom, majd szaggatom. Nem okoskodtál egyáltalán, örülök, ha kérdés merül fel valakiben, és tudok segíteni.
      Szép napot!
      Anita

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...