Oldalak

2012. július 30., hétfő

Fűszeres sóban sült csirke



A sóban sütést már évszázadokkal ezelőtt ismerték, az egyik legjobb módszer az egészben sült szárnyasok, halak elkészítésére. Nem kell megijedni, az étel egyáltalán nem lesz sós a tömérdek sótól, viszont a sült megőrzi az ízét, szaftosságát. A sóburokba kevert fűszerek pedig még finomabb aromát adnak a benne sülő ételnek.

Hozzávalók:

1 egész csirke
1 fej fokhagyma
1 darab lime (ha nincs, citrom is megteszi)
pár darab friss rozmaring ág
1 teáskanál római kömény
2 evőkanál olívaolaj
1 kg nagy szemű, tengeri só

Elkészítés:

A jól megmosott, megtisztított csirke hasüregébe félfejnyi, pucolt fokhagymagerezdeket, lime cikkeket, rozmaring ágat teszünk, és kívül-belül bekenjük egy kevés olívaolajjal.
A tengeri sót a maradék fokhagymagerezdekkel (pucolva, egészben), rozmaringgal, római köménnyel összekeverjük, majd egy nagyobb tepsi aljára szórjuk a sót, ráfektetjük a csirkét. A csirkét is bevonjuk sóval, kb. 1 cm vastag legyen a kéreg. Olívaolajos vízzel spricceljük meg, majd 180 fokos sütőben kb. 1,5 óra alatt süssük készre (függ attól, hogy milyen nagy volt a csirkénk).








7 megjegyzés:

  1. Régen sütöttem már sóban csirkét. Jók ezek a blogok, eszünkbe juttatnak régi ízeket:) nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  2. Régen nagyon sokat sütöttem, de csak sóban,szerettük:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet, még sosem sütöttem így csirkét :)

    VálaszTörlés
  4. Én meg ezután fogok így sütni csirkét. Nagyon tetszik. :))))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, lányok:-)! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom, ízletes lesz tőle a csirke. Én kb. 20 évvel ezelőtt találkoztam ezzel a sütési móddal, az egyik (volt) kolléganőm ajánlotta. Akkor én is csak sóban sütöttem, és nagyon izgultam, nem lesz-e sós a végeredmény. A fűszereket ízlés és kamra tartalma szerint lehet variálni.

    VálaszTörlés
  6. Megtaláltam, végre, hogy mit csináltam rosszul, amikor életemben először sütöttem így csirkét, és megégett alatta a só....nem vontam be a csirkét is sóval ( nem világosítottak föl erről) , és , szerintem, magas hőfokon süthettem, erre nem emlékszem....
    Köszi a receptet !! Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hőfokkal biztosan gond lehetett, vagy kevés volt a só talán. Már én is sütöttem úgy, hogy nem vontam be sóval, az szerintem nem okozhat leégési problémát.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...