Oldalak

2012. május 17., csütörtök

Egészséghónap-JÁTÉK (főétel: csicseriborsós csirkemell cserépedényben)






Krinsztől, az ezmegaz blog szerzőjétől kaptam egy játékra szóló felhívást. 1 éves lesz a blogja, és ezt megünnepelvén egy játékot hirdetett, melynek a lényege az, hogy a május teljen el az egészséges étkezés jegyében!
Ezen a héten főételt készítünk. Az előző heti csicseriborsó levest itt nézhetitek meg.
A főétel, amit most a játékba hozok: csicseriborsós csirkemell cserépedényben. Igen, megint egy csicseriborsós étel, de ígérem, hogy a jövő héten a desszert nem abból fog készülni!
Ezt a szárnyas főételt még a Delimano online receptversenyre sütöttem meg, a toszkán héten. Mivel most időszűkében voltam (megint egy pár helyen vagyok játékban egyszerre), így nem mások blogjáról választottam, és készítettem el az e heti feladatot.
Az emberek általában először "megrettennek", vagy legalábbis visszahőkölnek a csicseriborsó szó hallatán (tavaly  én is ezt tettem, aztán tessék!), azért nem érdemes elvetni az ötletet, hogy valamit is alkossunk csicseriborsóból. Én még salátát is kreáltam! Szerencsére elég nyitott vagyok mindenre, így nem tántorít el, ha valami szokatlannal találkozom. A csicseriborsóról itt találhattok egy kis leírást.

Ehhez a főételhez nem kell sok minden, nem is túl drága étel az összetevőit tekintve, és nagyon hamar el is készül, ha a csicseriborsót már előfőztük (vagy konzervet használunk):

Hozzávalók:

20 dkg csicseriborsó
1 teáskanál fahéj
olívaolaj
1 db vöröshagyma
2 evőkanál kakukkfű
3 db paradicsom
2-3 gerezd fokhagyma
ízlés szerint só, őrölt feketebors
4 szelet csirkemellfilé
1 kis üveg fekete olívabogyó

Elkészítése:

A csicseriborsót előző esti beáztatás után, feltesszük friss vízzel főzni, sóval, őrölt borssal ízesítve puhára főzzük, kb. 1,5-2 óra alatt.
A megtisztított csirkemelleket sózzuk meg kissé, majd kevés olívaolajon süssük barnára a szeleteket.


Helyezzük el az elősütött csirkemelleket egy tepsiben vagy cseréptálban (a cseréptálat előzőleg legalább fél órára vízbe áztassuk be, és hideg sütőbe szabad betenni, majd fokozatosan emelni a sütési hőmérsékletet). Rendezzük el rajtuk a leszűrt csicseriborsót.
Tegyünk még egy kis olívaolajat abba a serpenyőbe, amiben elősütöttük a húsokat, és dobjuk rá a nagyobb darabokra felvágott vöröshagymát és az összezúzott fokhagymagerezdeket.



Adjuk hozzá a nagyobbra összevágott paradicsomokat, majd szórjuk meg 1 teáskanál fahéjjal, 2 evőkanál kakukkfűvel, ízlés szerint sóval és őrölt borssal. Pároljuk kb. 10 percig, gyenge tűzön, majd kanalazzuk rá a csicseris csirkére. Fekete olívabogyóval színesítsük.


180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük (cseréptálra vonatkozó sütési tudnivalók fentebb találhatók).


A recept forrása: Frances Mayes: Napsütötte Toszkána





6 megjegyzés:

  1. Nagyon jó:) Nem emlékszem, hogy a Delimáno játékban láttam volna ezt a receptet, biztos másra szavaztam:)Pont a napokban nézgtem meg újra a filmet és megvettem a könyvet is a receptek miatt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nekem is megvan a film, de még nem sikerült megnéznem:-)! A receptek nagyon jók, a téli körtéset is megcsináltam anno, isteni finom!

      Törlés
  2. Jujj,ez de jó! Átmennék ebédre... :-D

    VálaszTörlés
  3. Na most már tényleg ki kell próbálnom a csicseriborsót!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...