Oldalak

2012. május 10., csütörtök

Egészséghónap - JÁTÉK (leves)


Egyik kedves bloggertársam, Krinsz, az ezmegaz blog szerzője hívott egy játékra a napokban: 1 éves lesz a blogja, és ezt megünnepelvén egy játékot hirdetett, melynek a lényege az, hogy a május teljen el az egészséges étkezés jegyében! Örömmel csatlakoztam ehhez a kezdeményezéshez!
Ezen a héten levest/előételt készítünk. Ennek eleget téve ma ebédre Szekeres Rita csicseriborsó levesét főztem meg. Nem mondom, hogy sikeres volt a fogadtatása a gyerekek részéről, na de ezzel nem mondok újat, meg még hallani is fogtok róla! A középsőm a kelt tészta-tészta-palacsinta-laska „istenített” körén kívül nagyon kevés dolgot hajlandó elfogadni. Az elsőszülöttem már azért nyitottabb, és szélesebb az a paletta, ami az étkezését tekinti. A legkisebb pedig általában jóevő, bár mostanában, a 4. szülinapjához közeledve, egyre inkább válogat. Hát, a levesben ez a fajta borsó nem nagyon tetszett neki sem (legfőképp a héja, ami roppanós marad), pedig a neve szerintem nagyon játékos.
Tavaly kezdtem el ismerkedni a csicseriborsóval, pontosan Ritától hallottam ennek az elkészítési módozatairól. Rita a blogjában lisztérzékenyek és cukorbetegek részére elkészíthető ételeket mutat be, mindenkinek ajánlom, aki ilyen problémákkal küszködik, biztosan tud Tőle tanácsot kérni.

Nézzük is akkor, mi is ez a csicseriborsó!
A csicseriborsó a hüvelyesek közé tartozik, népiesen „bagolyborsónak” is nevezik.
Kisázsiában már nagyjából 8000 éve megtalálható volt, innen terjedt főleg a Földközi-tenger térségébe és Indiába. Valószínűleg a ma is vadon termő Cicer reticulatum-ból fejlődött ki. Manapság már sok szubtrópusi vidéken termesztik a csicseriborsót, a származási helyén kívül még Dél-Amerikában is. Magyarországon csak szórványosan lelhető fel. Viszonylag tápanyagszegény földön is megterem, kevés vizet igényel. Termése egy nagyjából három centiméter hosszú, csüngő, ovális, kicsi és felfújt hüvely, mely 1-3 gömbölyű, ráncos, kis csőrben végződő magot tartalmaz. Ezek színe a bézs, barna és fekete színek között változhat. 
A nyers csicseriborsó emészthetetlen méreganyagokat tartalmazhat, ezért az áztatáshoz használt vizet ki kell önteni, és csak friss vízben szabad főzni!
Tartalmaz nagyjából 20%-ban fehérjét, 40%-ban szénhidrátot, B1- és B6-vitamint, valamint folsavat. Ásványi anyag tartalma is kedvező, sok magnéziumot, vasat és cinket tartalmaz.

A leves receptje itt található, annyival egészítettem ki, hogy tettem bele egy fej vöröshagymát, és egy kis őrölt feketeborsot is.

Aki kedvet érez hozzá, az bátran csatlakozzon a játékhoz, a bejegyzés elején található hivatkozásnál olvashatóak a feltételek!




10 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy nem jött be a gyerkőcöknek.A csicseriborsó szerintem nagyon finom, csak nagyon hosszú a főzési ideje, még szodabikarbónával is, emiatt ritkán készítek. Mondjuk, levest még soha nem főztem belőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond, amúgy sem nagy levesesek:-)! Legközelebb paradicsomosan próbálkozom, az olasz konyhában úgy főzik általában.

      Törlés
  2. Nagyon fincsi lehet ez a leveske! Lassan már nekem is ki kell kísérleteznem a csicseriborsót! Nálunk az elsőszülött szeret nagyon válogatni az ételekben! :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki kisebb adaggal,hátha ízlik neki/nektek!

      Törlés
  3. Nagyon jól néz ki. Bár még sosem készítettem levest csicseriborsóból, amit eddig kóstoltam, nekem sem nagyon jött be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Vikvi! Paradicsomosan kicsit "ízesebb" lesz szerintem, mert így elég semleges az íze a csicserinek.

      Törlés
  4. Még én sem ettem csicseriborsót, de a fotóin nagyon guszta ez a leves! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Na, akkor a főétel is csicseris lesz:-)))!

      Törlés
  5. Nézz át hozzám ha van kedved egy díjhoz tőlem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú, bocsi, most vettem észre a hozzászólásodat! Megyek, megnézem.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...